środa, 20 maja 2015

Królewski Wyganiec - Fiona McIntosh

Królewski Wygnaniec





Tytuł: Królewski wygnaniec, księga pierwsza trylogii VALISARÓW
Autor: Fiona McIntosh
Gatunek: Fantasy
Krótki Opis: Loethar, zły barbarzyńca atakuje królestwa Kolaicji, do pokonania zostało mu już tylko Penraven lecz ono też wkrótce pada. Król Penraven, Valisar, postanawia chronić swój ród, i myśli nad ucieczką swojego dziedzica Leo. Barbarzyńca bez problemy wdziera się do zamku, a Leo ucieka wraz z synem legata. 

Opinia własna: Akcja powieści nie jest zbyt wartka, no ale cóż to w końcu trylogia. Całe ponad 500 stron to można powiedzieć z 2 tygodnie czasu w książce. Początek strasznie mnie nużył, z biegiem kartek historia zaczęła mnie wciągać coraz bardziej i bardziej.
Muszę przyznać, że świat przedstawiony mnie zachwycił. Opisy są wystarczające, nie za długie, nie za krótkie, a wszystko wiadomo.
Bohaterowie nie są płascy i puści, czasami są nawet tajemniczy. Dobrze wymyśleni i skonstruowani. Każdy posiada swoje cele, a co najważniejsze tajemnice, co jest intrygujące w tej książce. Podoba mi się to, że nie ma tylko jednego głownego bohatera, a jest ich wielu.
Książka na pewno nie ma w sobie tego czegoś, że nie można się od niej oderwać. Można i to z łatwością. Wydaje mi się, że książka jest bardziej kierowana do dzieci w wieku 13 lat, przynajmniej w pierwszym tomie, gdzie następca tronu jest jeszcze dzieckiem.
Przyznam, że niektóre rzeczy były zaskakujące i nie dało się ich przewidzieć, ale były też takie łatwo odkrywcze.
To chyba w sumie tyle co bym mógł powiedzieć o pierwszym tomie. Mam nadzieje, że drugi tom będzie trochę bardziej porywczy.

Ocena: Książka bardzo przeciętna. Kilka ciekawych scen oraz podobał mi się świat przedstawiony dlatego 6/10.Zapraszam do wypowiadania się w komentarzach. Chętnie podyskutuje.


0 komentarze:

Prześlij komentarz